04.01.2017

Limba Dulce. Început

Foto 1. Emblema blogului
          Purced astăzi, 4 din întâia a anului 2017, pe cărarea nestematei noastre limbi, trudind a vă descoperi și vouă, bunii mei cititori, sensul simplității, așa cum îl percep io, prin umilele mele cunoștințe și după inima mea. Pe acest drum, mai scurt sau mai lung, după cum va vrea Domnul, om parcurge împreună sintagme, sensuri, etimologii, forme și nuanțe, nădăjduind a pricepe-ntr-un final apartenența limbii la fundamentul firii naționale.


          Pe limba noastră nu doar vorbim, schimbând mesaje printr-un cod oarecare, ci și simțim, cugetăm, ne rugăm, iubim, cercetăm, vedem, auzim... Întreaga existență ni se îmbracă-n haina limbii, de aceea dragostea de ea e ca dragostea de mamă, de patrie și de Dumnezeu. Pentru că limba, mama, patria și, mai ales, Dumnezeu ne încălzesc și ne modelează sufletele necondiționat. Datoria noastră rămâne a nu-i mai supăra. Căci ne întristăm limba prin mutilare și incultură, mama prin neascultare și uitare, patria prin necinstire și lipsă de jertfă, iar pe Dumnezeu prin păcate și neîndreptare. De-am izbutit a vă-ndupleca spre trezvia limbii, vă invit de-acum să mă urmați pe această cale dulce și plină de istorisiri.

de Ionuț Tudose

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu